Reklam för kontorsmöbler

För att möbelvaruhus ska kunna sälja sina möbler räcker det inte bara med att köpa in utan man behöver även göra reklam för sig för att folk ska kunna veta att varuhuset finns och vilka möbler har det. Hur ser denna reklamen ut och hur riktas den till kunderna? Kan man genom reklamen få folket att köpa mer utav en vara eller kommer de att känna sig lurade i slutändan? Detta kommer ni kunna läsa om i denna artikeln.

Reklam kostar inte bara mycket pengar, man måste också se till att göra möbeln tilltalande för kunden. En katalog innehåller ofta färdiginredda rum för att kunden kan se hur man eventuellt kan inreda sina rum och vad man mer kan köpa i samma serie. Företag kan använda sig av tv, internet, radio och tidningar för att göra reklam för sina produkter. Möbelvaruhuset IKEA använder sig utav sin berömda IKEA katalogen där de listar varor som de kommer att sälja det året.

Om du ser en kontorsstol på tv som du tycker är väldigt fin och ser ut att vara en bra stol kan det vara bra att åka till ett varuhus nära dig för att prova ut den. Annars kan det hända att stolen inte är som den ska vara och du kan känna dig lurad. Många möbler som exempelvis bord har fått kallas tillbaka för att de har gått i sönder eller skadat kunderna. Reklamen kan ha sagt att det var ett väldigt stabilt och bra bord fastän det senare gick i sönder. Det kan vara så att det är modellen på bordet deat är fel på eller så kan det vara så att det är just det bord du har köpt inte är som det ska.

I reklam skrivs det aldrig ut saker som att detta bord kan gå sönder eller att denna elektriska stol kan komma att föra oväsen. Då skulle ingen människa köpa den. Därför måste man i reklamen tänja lite på sanningen för att möbeln ska verka tilltalande för kunden. Det är inte bara själva stolen som ska locka utan även priset på en vara. När det är rea brukar det komma mer och mer reklam för en vara än mot vad det gör annars.